Handelsbetingelser hos Trithon Sport
SÅDAN HANDLER DU
For at foretage et køb på www.trithon.dk skal du igennem nogle få trin.
- Find de varer du ønsker, læg dem i indkøbskurven og gå herefter til kassen.
- Indtast de leverings oplysninger som vi skal bruge for at kunne sende varene
- Vælg forsendelses/betalingsmåde.
- Godkend vores handelsvilkår.
- Tjek at alle oplysninger er korrekte en ekstra gang inden du godkender købet
BETALING:
Alle priser på hjemmesiden og i butikken er opgivet inklusiv dansk moms.
Med betalingskort på www.trithon.dk er du altid sikret mod misbrug. Vi benytter SSL (Secure Socket Layer), der sikrer dig imod at uvedkommende får adgang til dine kortoplysninger.
I forbindelse med køb er alle data krypterede (SSL). Det er kun PBS, der kan læse dine kortoplysninger og data. Hverken Trithon Sport eller andre har adgang til dine betalingsoplysninger. Beløbet for dit køb trækkes først, når din order er afsendt fra os. Du modtager en mail når din pakke sendes, og det er umuligt at trække et beløb, der er større end det du har accepteret på købstidspunktet.
Vi tager imod følgende betalings muligheder: Dankort, Mastercard, bankoverførsel via faktura, MobilePay samt EAN/GLN indbetalinger
EAN indbetaling:
Vi har mulighed for at handle med offentlige instanser via EAN indbetalinger (Eller GLN som det også hedder). Du udfylder rekvirant/EAN nummer i felterne og vælger betalingsmetoden EAN. Købet skal være over 500 kr før EAN og faktuara betaling bliver en betalingsmulighed.
Faktura indbetaling:
Danske Bank
Regnr: 4363
Kontonr: 3431593521
Bemærk at ved salg til personligt ejet virksomheder eller virksomheder vi ikke har handlet med før, og hvor vi ikke kan kreditvurdere virksomheden, bliver varene først sendt når betalingen er modtaget som forudbetaling. Vi foreholder ligeledes retten til at modtage forudbetaling ved varer vi skal bestille hjem til ordre betalt ved faktura.
FRAGT
Vi sender til pakkeshops, private adresser og arbejdspladser. Priserne varierer alt efter vægt, omfang og hvor pakkerne leveres. Priser på fragt står når man går til checkout, efter at have lagt varene i kurven.
Såfremt du vælger at få sendt til en adresse, privat eller erhverv, er det vigtigt der er nogle til stede til at tage imod varene - eller du skal notere om de må stilles. Til gengæld sparer du en tur på posthuset og kan få din pakke leveret, der hvor du er..
FRI FRAGT - Køber du varer for mere end 599 kr, betaler vi fragten til virksomheder og pakkeshops- dette gælder dog ikke vores forhandlere og gælder kun for de varer, der vejer under 20 kg og under 2 meter i længden. Ved varer over 20 kg kan vi ikke garantere fri fragt på alle varer, da disse bliver sendt med fragtmand. Store produkter som staldmåtter og lignende kan afhentes på vores lager eller sendes til Jer for en aftalt pris. Kontakt os for nærmere aftale om forsendelsespriser på disse.
Ved fragtmandslevering, leveres i stueplan til nærmeste hoveddør. Der bæres ikke op ad trapper, ned i kældre og lignende, medmindre dette aftales med chaufføren der kommer med varene.
LEVERING:
Trithon Sport benytter GLS og fragtmænd som leverandører. Når der leveres med fragtmænd, leveres kun til stuplan og nærmeste hoveddør, idet disse ting normalt er så tunge, at fragtmændene ikke bærer disse op ad trapper. Der står på din ordre, hvorvidt der er tale om en fragtmandslevering.
Ved GLS kan du se hvor din pakke er henne ved det tracking nummer du modtager. Trackingnummeret kan ses ved at klikke på nummeret, som du har modtaget i en leverings-mail.
Vi pakker og sender hver dag men kan ikke garantere at varene er fremme dagen efter de bliver bestilt. For en sikkerheds skyld angiver vi en leveringstid på på vores ordrer på 1-4 hverdage hvor de fleste pakker kommer frem efter ca. 2 hverdage.
Bemærk at ved forsendelser til Grønland og Færøerne kan der gå op til 21 dage før disse er fremme. Ved varer under 0.5 kg sendes disse med almindelig PostDanmark brevpost.
Ved ordrer over 20 kg benytter vi de fragtmænd, som vi har gode samarbejdsaftaler med. Leveringstiden i disse tilfælde vil normalt ligge mellem 2 og 4 dage i Danmark og de ting vi ikke har på lager er det som oftest 2-3 uger. Det er vigtigt at du er hjemme på leveringstidspunktet, når der er tale om ordrer med fragtmænd - alternativ kan du notere om fragtmanden må stille pakken hos dig uden at du er hjemme. Du hæfter selv for tyveri, såfremt at pakken stilles uden du er hjemme, og hverken os eller fragtmændene kan drages til ansvar hvis denne mulighed benyttes. Du vil modtage en mail hvor der står en leveringsdag. Fragtmændene kommer i tidsrummet fra 7 - 16 disse dage. Vi beder altid fragtmændene om at kontakte kunden inden levering, men det er desværre ikke altid de husker at ringe forinden.
Hvis der er valgt levering til privatadresse og man ikke er hjemme på leveringstidspunktet vil varene blive leveret i den nærmeste GLS pakkeshop fra din bopæl. Du vil herefter modtage en SMS eller Email om hvor du kan hente den, og der bliver også lagt en seddel i din postkasse.
AFHENT SELV
Lageret er ikke bemandet så vi kan ikke tilbyde afhentning
OMBYTNING:
Hvis du ønsker at ombytte varen til en anden størrelse, farve eller lignende - eller have pengene tilbage - kan du sende varen tilbage til vores lager ved at udfylde følgende seddel som du finder >> HER << . Sedlen ligger også nederst på siden under Returseddel. Du betaler selv fragten tilbage til lageret. Der forudsættes at varen er i samme stand som da du modtog den.
Bemærk at lageret ikke er bemandet så ved returnering skal pakken stilles på stedet. Dette står på adressen til de forskellige fragtmænd. De er andre virksomheder på adressen, så dete er sikkert at gøre, men selve vores lager har ikke folk til at åbne og tage imod pakker.
Vi bytter gerne dine julegaver. De varer du har købt fra 20. november frem til juleaften 24. december, bytter vi t.o.m 31. januar, sålænge varene returneres sammen med den emballage de er købt i og er i samme stand, som da du modtog dem. Du sender blot varene retur sammen med retursedlen og fortæller om du vil bytte til andre varer (kan ikke være dyrere end dit køb) eller have pengene tilbage.
UDSOLGTE VARER:
For at kunne tilbyde så mange forskellige varer som muligt har vi flere forskellige leverandører, hvorfra vi indkøber varer når kunder bestiller disse hos os. Vi bestræber på at have så mange varer på eget lager som muligt, men da dette ikke altid er muligt kan vi risikere at en vare der har status på vores hjemmeside som værende på lager ikke er på lager hos leverandørene og således ikke kan leveres til kunden. Årsagen til dette kan være at varen er udsolgt eller vi ikke længere har mulighed for at forhandle disse produkter. I disse tilfælde vil vi underrette dig såfremt du har bestilt en lager der ikke er på lager alligevel. Vi giver i disse tilfælde naturligvis pengene tilbage eller tilbyder en anden vare, hvis vi har mulighed for dette.
FORTRYDELSESRET:
Du har som privatkunde ret til at fortryde dit køb ved at kontakte os senest 14 dage efter købet og meddele os dette. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur. For varer købt i fra den 20. november til den 24. december får du pengene tilbage helt frem til 31. januar, uanset hvornår i december de er købt. Du kan aflevere varen i vores butik, eller sende til os. Du skal selv betale for fragten, hvis du vælger at sende varen til os. Du kan desuden fortryde købet, selvom du har brugt varen - her bliver der dog foretaget en vurdering af varen og om hvorvidt den kan vidersælges til anden kunde. Hvis der er sket en værdi forringelse af varen som følge af, at den har været brugt, vil du ikke modtage værdiforringelsen. Vi betaler og modtager ikke varer sendt per efterkrav. Varen skal returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Der er ikke fortrydelsesret ved bestillingsvarer. Vi oplyser vores kunder om, hvis en bestilt vare er en bestillingsvare, samt hvor lang tid det forventer at tage, før varen er på lager. Vi har samarbejdspartnere i europa hvor det tager ca 10-14 dage at få varene hjem under normale betingelser, mens de varer vi får fra Østen tager oftest 3-6 måneder.
Som erhvervskunde er der ikke fortrydelsesret ved køb af varer. Hvis varen er i stykker gælder de almindelige reklamationsregler for virksomheder, og vi vil udbedre fejlen jf. disse regler.
HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN
Der er 24 måneders reklamationsret på varer købt hos Trithon Sport ved salg til private og 12 måneder ved salg til virksomheder. Det gælder ikke sliddele som rør til solarier og lignende. Hvis varen går i stykker i denne periode kan du få den repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig situation. Det er et krav, at defekten kke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis fejlen på produktet er en produktionsfejl eller vores skyld i forbindelse med lagerhåndtering sender vi en gratis returlabel til at returnere varen for vores regning. Vi afhenter ikke varer hos kunden og har ikke fysiske labels til returforsendelser men sender på email en PDF label, som du selv skal printe ud. Har du ikke printer kan disse printes ud på biblioteker og lignende steder. Denne label skal printes ud hos kunden og påsættes med tape på varen, og derefter leveres i en pakkeshop for at sende tilbage. Trithon Sport dækker ikke udgifter for at varen transporteres fra kunden til pakkeshop og sender ligeledes ikke fysiske labels til kunden. Det er også muligt at aflevere varen på vores lager og få pengene retur. Trithon Sport dækker ligeledes ikke udgifter til transport fra kunden til lageret.
KUNDEKONTO HOS TRITHON SPORT
Første gang du handler på hjemmesiden bliver du automatisk oprettet som kunde, og får en velkomst bonus point på 50 kr som du kan bruge til næste køb.. På din kundeprofil kan du tracke ordren, opspare bonus point til fremtidige køb og ændre dine adresser med mere. Du kan få tilsendt et nyt password, hvis ikke du kan huske dit password og der kommer automatisk en mail omkring du kan bruge dine point til køb. Ønsker du ikke at være oprettet som kunde kan du blot kontakte os, så sletter vi din profil med det samme uden problemer